Köp eller sälj utländsk valuta eller skicka en pengaröverföring från Indien. Och det här är vad de säger. Jag hade en bra upplevelse med BookMyForex på min första order. Webbplatsen är användarvänlig och är kopplad till den levande marknaden ger dig en tydlig bild av växelkurser Jag fick mitt valutakort på bara 1 timme och detsamma aktiverades i slutet av dagen. Inga problem eller förvirring någonstans. Skulle säkert boka igen inom en snar framtid. Vaiibhav Jagadish, Mysore. Jag köpte singapore dollar från BookMyForex BookMyForex svarade bra för min fråga och levererade ordern i tid utan några svårigheter Värdesätta satsningarna Tack. Maruthi Venkatesh, Coimbatore. Detta är en av de många gånger jag har köpt forex online via BookMyForex Kundsupport och professionalism visad av BookMyForex är ett riktmärke för resten av branschen skulle rekommendera till någon lycka till. Pankkaj Verma, Delhi. Det var en fantastisk upplevelse med BookMyForex för att köpa Forex Card, Valuta Noter och även Travel Insura nce Du har väl inställda processer för att säkerställa att hela transaktionen är klar inom några timmar till de bästa priserna. Din leveranstider var det bästa jag någonsin sett Kudos för din bra service. Visweswara Babu Vallamkonda, Bangalore. Med en student var det Viktigt för mig att välja ett pålitligt företag för att överföra mina avgifter BookMyForex tillhandahålls på tidsservice, bästa valutakurser och hög grad av bekvämlighet. Rekommenderas starkt. Abhinav Vashistha, Gurgaon. Jag är en vanlig kund av BookMyForex Personalen är snabb och snabb och Min son i london tar alltid emot sina pengar inom 24 timmar Jag rekommenderar starkt BookMyForex för någon form av valutakursbehov. Manjula Sharma, Delhi. Tjänsten på min senaste GBP-överföring var inget annat än helt fantastiskt Om jag någonsin hör av någon som behöver sådana Tjänster Jag är säker på att berätta för dem om BookMyForex. Du är helt enkelt det bästa. BookMyForex Advantage. Book Forex till Live-priser Inga färdiga dagliga priser. Köp Forex-kort på exa ct Interbank Mid-market Rates. Lock-in den aktuella kursen i så mycket som 3 days. Rate-varningar - Bli informerad när priserna når nivån du vill. Rörliga och välrenommerade kanalpartners. Förändrade RBI Authorized Banks and Forex Companies. Strömlinjeformad orderbehandling med fördefinierad leverantör SLAs. Regular statusuppdateringar och live order tracking. Save 2 5 - 6 5 över bank forex companies. Save 3 5 - 6 över int l kreditkort. Spara 6 5 - 13 över flygplatstransporträknare . Få de bästa priserna runt dig jämfört med hundratals banker och forex companies. Want rabatterade priser just nu. Få en kupongkod som ger dig rabatterade priser eller premiumpriser när du säljer forex. Allt du behöver göra är att dela med dig av din sociala cirkeln och vi kommer att ge dig en kupongkod som du kan ansöka när du gör en beställning online. Rabatter varierar beroende på orderbeloppet Större ditt orderbelopp, större rabatt. Gå vidare och Dela Bookmyforex med dina vänner. Xoom Money Transfer. Jag har har använt Xoom under mycket lång tid för min verksamhet. Jag anställer några personer i Indien som konsulter. På dagen ska jag skicka pengar till dem. Jag försöker logga in men kan inte försöka återställa mitt lösenord. Låt mig göra det det men jag kunde fortfarande inte logga in Då kallar jag deras kundtjänst och de sa att mitt konto var stängt för bristande överensstämmelse. De är inte skyldiga att berätta orsakerna till mig eller jag fick någon form av anmälan som säger att mitt konto kommer att vara stängd Vad slags ett patetiskt förlorareföretag är detta som du kan se att jag är kraftigt förbannad som bara stänger kontot med någon form av anmälan eller justification. Kuldeep av Westborough, MA den 25 februari 2017. Jag gjorde en transaktion till uppdrag i Indien från USA den 15 februari. Samma dag ändrades statusen till Transaktionen slutfördes framgångsrikt på Xoom-webbplatsen som jag kollade på mottagarkontot, men pengarna mottogs inte. Jag följde upp mot mottagarbanken och de hade ingen aning om detta transaktion då jag f skaffade sig Xoom kundvård De fördröjade helt enkelt processen med att säga att det finns något tekniskt problem som händer med mottagarbanken i Indien När jag bad om att dela det här i e-post, vägrade jag att jag bad om återbetalning och de nekades. Detta är mycket frustrerande. Kunden vård är mycket dålig och har ingen information om transaktionen. Det verkar som om de använder dessa pengar till deras fördel. Corina of Philadelphia, PA den 15 februari 2017. Jag initierade en 610-överföring till en familjemedlem i Dominikanska republiken den 02 13 2017 för en medicinsk nödsituation Fonderna drogs tillbaka från mitt bankkonto samma dag som transaktionen inleddes den 02 14 när varken jag eller min familjemedlem ännu hade fått texten som indikerar att pengarna var redo för hämtning, loggade jag in på min Xoom konto för att kontrollera statusen för min transaktion Statusen för transaktionen visade att min överföring inte skulle vara tillgänglig för hämtning fram till 02 21 17 En hel vecka efter transaktionen initierades. Jag ringde c ustomer service och agenten, efter att ha lagt mig i håll 3 gånger, berättar att jag kommer att få ett mail med de alternativ som är tillgängliga för mig i samband med min transaktion När jag frågade henne varför jag var tvungen att vänta på ett email istället för att hon läste från hennes skärm vad mina alternativ är, hon kunde inte svara mig när jag frågade henne varför Xoom inte informerade mig under processen att generera transaktionen att pengarna skulle ta en hel vecka att bli tillgänglig, kunde hon inte svara den enda frågan som hon kunde svara var hur länge det skulle ta för att få pengarna tillbaka till mitt bankkonto, sa hon 4-5 dagar. Så nu har jag 610 i Xoom limbo Xoom vann t göra de medel som de redan drog tillbaka från mitt konto , tillgängliga för hämtning och de vann inte ersätta medlen tillbaka till mitt konto så att jag kan koppla dem via en pålitlig pengetrådstjänst som Western Union MORAL OF THE STORY Om du har behov av att få pengar till en familjemedlem internationellt för snabb och tillförlitlig leverans - använd inte X OOM. Brittany of New York, NY den 13 februari 2017. Jag skulle ge 0 stjärnor om möjligt Jag var varnad att mitt konto behövde verifiering när jag försökte skicka pengar utomlands Men varje gång jag skickade pappersarbetet för verifieringen, jag aldrig hörde tillbaka och var därför tvungen att ringa på kontoret för att kontrollera statusen. Det hände 3 gånger, och varje gång jag ringde sa de bara att de inte kunde verifiera, men kunde inte ge mig någon information varför detta inte kunde verifieras. För tredje gången var jag faktiskt mycket oroad över att dessa människor måste skämma på mig med att ge min personliga och affärsinformation och jag bad bara om att de avbröt transaktionen och raderade mitt konto så att min information skulle förstöras. Efter att ha pratat med en chef, och vidarebefordra min extrema avsky mot tjänsten som jag fick, var allt hon kunde göra var att eftersom min konto hade avaktiverats skulle min information lagras säkert på sin server. Jag har inte något förtroende som är fallet och jag kan se till att jag egal action. William of Tokyo, Other den 10 februari, 2017. Först Xoom verkade vara en lönsam och billig lösning för att överföra pengar från USA till Japan, från min advokat till mig själv Tyvärr min far dog förra året och nu mår jag att samla in en liten summa pengar från sitt försäkringsbolag, mindre än US 3000 Den 26 januari 2017 skickade min advokat Xoom pengar för att överföra till mitt bankkonto i Japan, vilket jag fortfarande inte har fått från den 10 februari 2017 Något nonsens om de inte har det rätta bankkontonummeret för mitt konto Det här är uppenbarligen en lögn eftersom säkerligen är min advokat intelligent nog att fylla i sin enkla formulär korrekt. För två dagar sedan har vi båda begärt återbetalning från Xoom, men de fortfarande stallar och ger oss uppgången till varför de inte har återbetalat pengarna ännu. Således har min advokat inte fått en återbetalning från och med idag. Jag har just fått ett mejlmeddelande från Xoom, som skickades till min e-postadress, med öppning greeti ng till fel person, inte själv självklart De är mästare i förvirring och stall taktik Xoom är säkert ett bedrägligt företag Använd inte XOOM. Jag tror att jag förstår varför de verkar använda intetanende människor s pengar för att göra internationella valutaväxlingar för vinst utan kostnad för sig själva Med andra ord använder de våra pengar för att göra dessa valutaväxlingar gratis och utan kostnad för sig själva. Sedan försenar de betalningen till mottagaren och eller återbetalning till avsändaren, och använder vi våra pengar gratis under denna lång varaktighet Denna typ av aktivitet måste stoppas Detta är verkligen bedrägerier och PayPal ska skämmas för att stödja detta företag och dess aktiviteter Låt oss alla som har haft problem med Xoom-filen en klasshandling mot både Xoom och PayPal Tack. Hur vet jag att jag kan lita på dessa recensioner om Xoom Money Transfer.709.378 recensioner på ConsumerAffairs är verifierade. Vi behöver kontaktuppgifter för att säkerställa att våra granskare är riktiga. Vi använder intelligent programvara som hjälper oss att upprätthålla integriteten av recensioner. Våra moderatorer läser alla recensioner för att verifiera kvalitet och hjälpsamhet. För mer information om recensioner, vänligen besök vår FAQ. Charles of Denver, CO den 9 februari 2017. Försökte skicka 100 dollar till Filippinerna som efter att ha gått igenom deras hemsida och de tog pengar från mitt bankkonto lade de transaktionen i drift och efter två timmar skickade jag mig ett mail som begärde att jag skulle kontakta dem. Under samtalet till deras kundtjänst frågade de all min information som jag angett redan plus Vilket förhållande hade jag med mottagaren Hur ofta skickar jag pengarna? Sedan ville jag skicka dem en kopia av mitt kontoutdrag och försäkringsbrev. Då avbröt jag transaktionen direkt och begärde att mina pengar och avgifter skulle returneras till min bank. Typ av information är oacceptabel enligt min mening för ett belopp på endast 100 dollar och långt överst i samlingen av personlig information Jag kan öppna ett bankkonto och få en osäker kredit bil d och till och med öppna ett företag Paypal konto och inte behöva ge så mycket information jag kunde förstå om jag skickade tusentals dollar som kan gå för att finansiera vissa kriminella aktiviteter men det var bara 100 dollar för valentins dag jag kommer aldrig att använda det här företaget s service och kommer till Paypal och tar bort mina konton med dem eftersom de är anslutna till xoom. Russell of Lawrenceville, NJ den 23 januari 2017. På 1 3 17 inledde jag en 1000 transaktion till min Godson i Guatemala Pengarna var att hjälpa honom med undervisning och böcker Han har aldrig fått pengarna - den var aldrig deponerad i hans bank Han kunde bevisa det här Idag är 1 23 17 - långt över två veckor senare har jag gjort flera samtal och skickat flera e-postmeddelanden Deras tjänstemän läste av ett manus, samma med svaremail De hävdar att deras lönepartner, UniTeller Banorte, behöver upp till 30 dagar för att utfärda återbetalning eller bevisa att pengarna har tagits emot. Huh Detta är det 21: a århundradet De har tekniken för att lösa detta snabbt. Vad gör de? g med pengarna jag gav dem. Bjud av New York, NY den 20 januari 2017. Först kundservice Jag har någonsin upplevt att jag är upprörd FIVE telefonsamtal från Filippinerna och fortfarande ingen tjänst De är exceptionellt inkompetenta INTE IGEN, kommer jag att försäkra alla Jag träffar kommer att höra om detta Musk, elda dem. Vikki of Conroe, TX den 6 januari 2017. Jag överförde pengar till min svägerska till julklappar. Jag fick ett mail som säger att hon fick den den 27 december. mottog inte det jag ringde den 27 december, 30 december, 2 januari och igen den 6 januari Alltid sa de att de väntar på Barclays för att berätta för dem var pengarna har gått. Min 300 GBP har gått saknas. Det är nu varit 2 veckor och varav mina pengar är okända Svaret jag fick från handledaren var att de mailar Barclays varje dag men har inte hört. De vet inte när det kommer att lösas. De har sagt att detta kommer att lösas inom 30 dagar men detta är inte acceptabelt av Cagayan De Oro City, Other den 28 december 2016. Jag har använt Zoom i 5 år och de krävde plötsligt bankinformation för ett år sedan som jag faxade dem med viss information blacked out Inget problem där jag m gissar detta var för att de köptes av PayPal Jag brukar göra 2 kanske 3 överföringar per månad på cirka 700 i genomsnitt Idag försökte jag göra en överföring och var låst ur mitt konto och skickade ett mail som berättade för mig att det fanns ovanlig aktivitet på mitt konto och att ringa de jag ringde och blev ombedd att verifiera min information som jag försökte göra Jag fick höra att ingen av mina information matchade vad som var på filen med dem inklusive mitt telefonnummer och min nuvarande adress jag har använt deras tjänst i 5 år deras kundservice människor är inte lätta att hantera och ibland svåra att förstå på grund av deras accenter När det fungerar är det väldigt bekvämt men gud förbjuder om du behöver ta itu med deras kundservice. nene av Dumaguete, Annan den 21 december 2016.Wi th Xoom för ett tag var nöjd med tjänsten i juni i juni var min farbror sjuk så jag skickade min faster många pengar Den första fick hon pengarna, efter en vecka skickade vi mer Hon fick höra pengarna hävdades klockan 6 på morgonen och de var inte ens öppna ännu De klagade och frågade vilken gren som pengarna släpptes och så gick de, signaturen stämde inte överens med ID-numret och när de sa att de skulle involvera polisen och de känner ägaren personligen blev pengarna givna till dem Andra gången var jag skickad pengar till min syster till jul men tyvärr innan hon kunde hämta pengarna fick hon ett textmeddelande om att pengarna redan hade tagits. De skickade en text som transaktionen var klar. Så gick hon till en av de försonande kontor och de sa att transaktionsnumret är gammalt och pengarna var redan släppt Hon frågade i vilken gren De skulle inte berätta för henne. Hon blev ombedd att gå till huvudkontoret och lämna ett klagomål. Slutligen ringde hon mig och bad mig att bara sätta en stoppbetalning för transaktionen via min bank INTE IGÅNG SKALL VI ANVÄNDA DINA TJÄNSTER. Mauricio of High Point, NC den 7 december, 2016.Om att skicka genom Xoom de senaste 3 åren eller mer, till samma person, oavsett orsak under de senaste 2 veckor gjorde jag mina vanliga transaktioner och de avbröt en för en utan anledning, när jag ringde sa de att anledningen var mottagaren och banken som fick pengarna minskade transaktionerna som jag kontaktar banken i Colombia och Pagos Internacionales och de nekade att de gjorde det, de hade inte ens en rekord över mina transaktioner. Jag försökte igen alla med samma resultat, långa telefonsamtal med kundtjänst, mycket obehagligt, talade med 3 chefer Carlos, han berättade för mig att de kommer att ringa mig nästa dag, 24 timmar efter, inga samtal Detta företag är en katastrof, får mig att slösa bort min tid och vad jag inte kan tro är att Paypal är förknippad med dem. Aldrig haft en dålig erfarenhet av Paypal men med XOOM, aldrig någonsin igen har andra alternativ och de är mer compani är pålitliga som gör samma sak som de gör Don inte rekommendera det alls BAD, BAD, BAD. Kirk av Gilbert, AZ den 2 december 2016. Någonting hände på Xoom och jag ifrågasätter om de faktiskt existerar längre, jag hade en ganska positiv erfarenhet innan, till och med hade appen på min telefon jag ringde dem, mailade dem och jag kommer ingenstans. De upphävde mitt konto av okända skäl och bad mig att verifiera min information Varje gång jag byter lösenord, låter det mig aldrig logga in jag ens försökte via Facebook och fick ingenstans jag får lite bekymrad över information jag har på sina servrar Jag tycker att min erfarenhet är densamma som många här Kom igen, PayPal, du kan fixa det här och vet hur det gör att PayPal ser ut dåligt. Justin av South Portland, ME den 12 november 2016.2. Transaktioner gick aldrig igenom trots att de verkade ringa två gånger och pratade med 2 mycket ohjälpliga personer som jag knappt kunde förstå. De kunde inte ge mig någon annan information än min info kunde inte verifieras. Jag fick höra mitt konto hade avaktiverats. Detta företag är retarded. Carlton of Oakland, CA den 11 november 2016. Efter två dagars försök att använda XOOM för att tjäna pengar till en vän i Brasilien, är jag verkligen orolig över processen och deras kundservice vän 20 USD till Brasilien där hon bor och banker Detta var ett test för att se hur länge processen skulle ta innan den deponeras på hennes konto, eftersom ingen av oss var bekanta med XOOM Den goda nyheterna tog det ungefär en dag men utbytet ränta när jag skickade pengarna och växelkursen för hennes insättning var annorlunda Således fick hon mindre pengar på sitt bankkonto När jag försökte tala med XOOMs kundservice om frågan var ett agent Jea väldigt avskedande mot mig Vid ett tillfälle trodde att hon hade hängt på mig, för att hon vägrade delta i konversationen. När jag kom fram ringde jag min vän och berättade för henne vad som hade hänt men jag gick på att skicka henne ett klumpsumma 1300 hon hade graciöst reste till staterna till visi t mig och jag kände mig skyldig att ersätta henne för flygbiljetten som hon köpt. Så jag skickade in transaktionen via XOOM med alla mandatfält som tidigare använts 20 minuter senare fick jag ett telefonsamtal från XOOMs verifieringsavdelning som önskar bekräfta min transaktion - okej Det är inte en sak Det är ju ett oskyldigt samtal. Agent börjar med att säga att min väns efternamn och mittnamn är felaktiga. Jag sa till honom, nej, det är rätt. Vi går runt och runt tills han äntligen erkänner. Då blir samtalet plötsligt olyckligt och grymma agenten frågade varför skickar jag pengarna, vad är mitt förhållande till den här personen och hur länge har jag känt dem. VÄG Den här frågeställningen Jag skulle kunna tänka mig att komma från USA eller den brasilianska regeringen och om de trodde det var någonting surreptitious pågår, jag är säker på att deras frågor skulle ha varit mer diskret för att få vad de skulle behöva veta igen Låt oss få perspektiv på vad som händer här XOOM är en tredje part s Ervice Company, inte en bank, inte min bank eller min vän s bank deras frågor hade ingenting att göra med min säkerhet dvs att jag hade gett tillåtelse att frigöra pengar till en brasilian bank istället xom s blatantly ville veta vad var mitt engagemang med min damvän en 60-årig pensionär jag kände mig både illamående och arg och provocerade mig för att avbryta min transaktion. Jag kan också försäkra dig om att jag inte längre har någon framtida verksamhet med XOOMs produkter eller dess användningsområden. Seta av Fullerton, CA den 10 november 2016 . Så mitt Xoom-konto avaktiverades eller avbröts på grund av inaktiva skäl och jag trodde att den skulle användas så att systemet inte vann och jag behöver ringa dem. Så jag ringde deras kundvård och de sa oh ja det behöver bli verifierad Överför till Verification Department och jag sa okej Nu den killen plockade upp Först frågar han mig namn och adress och sånt och då frågar han mig om mina sista transaktioner och jag sa allt korrekt Då sa han nu att vi ska gå igenom en serie av frågar jag sa okej. Så han frågar mig mitt födelsedatum då var min sociala trygghet, e-postadress och då han som det närmaste sjukhuset i närheten av ditt hus - ja jag är en friidrott så det är ingen anledning att gå till sjukhus och Jag flyttar bara här för 6 månader sedan så hur borde jag veta det och därtill har jag den bästa medicinsk gruppen i USA så jag kan gå vart jag vill ha något sjukhus och de måste behandla mig Nu varför ska jag bry dig om vilket sjukhus som är närmare. Så jag begär att skicka fråga och han var som ingen herr som inte är möjligt Vilken typ av system Så efter 8 fråga alla frågor jag svarar inklusive min sociala trygghet, E-postadress hur många transaktioner jag gjorde allt som just denna sjukhusfrågan gick fel för att jag inte behöver veta om det Nej Sir du svarar sjukhusfrågan fel så att du inte kan använda Xoom Jag menar du, du skojar mig, jag gav dig hela mitt personnummer nu Om du bor i USA skulle veta hur mycket social trygghet är viktigt de bryr sig inte om huruvida annan information är korrekt eller inte. Du borde veta om ditt närmaste sjukhus. Det verkar som att jag måste lämna jobbet och börja jobba som brevbärare så att jag kan bli mer bekant med sjukhus. Han frågar mig var du skickade pengar i Indien, hur ofta du använder och allt jag svarar korrekt men han fastnade på sjukdomsfrågan som är helt dum En kille som håller bäst medicinsk varför i helvete stör han ens för närmaste sjukhus Så de sa nu att du inte kan använda Xoom Efter det är mycket frustration jag bara berättade för honom att avbryta mitt konto och radera detaljerna Det låter inte värt för mig men jag antar att Xoom är det andra namnet på Bunch Of Monkeys Jag känner att jag är förolämpande Apor genom att namnge Xoom som apor Även de är bra än de här killarna jag bokstavligen vill vi inte ge den här stjärnan och jag önskar om det skulle kunna vara negativa betyg för denna Allvarligt hemsk upplevelse. malleswara av Iselin, NJ den 9 november 2016. Jag har nyligen inlett pengaröverföring till mitt Indien-konto. De har annullerat min transaktion utan att låta mig veta och inte nämnt någon anledning till varför de har avbrutit När jag ringde kundvården förväntar de sig kontoutdraget nu även efter några framgångsrika överföringar som jag tidigare haft. Också trött på kundvård som att de överför samtalen till en avdelning till en annan och mycket förklaring som jag måste ge för varje person till vilken samtalet har överförts. Dave of Portland, OR den 2 november 2016. Om jag kunde ge dem en minus stjärna skulle jag använda mitt PayPal-konto för att logga eller försök att logga in på deras system och det skulle inte låta mig Så jag skapade två konton men var och en blev låst så snart jag försökte skicka mina pengar från en verifierad USA-bank via PayPal till Filippinerna När jag ringde fick jag allt standard svar på att inte kunna avslöja varför jag inte bara kunde skicka pengar, men de låste mina e-postadresser ur deras inloggningssystem så att jag inte längre kunde använda dem Wow, jag kan inte tro PayPal häftade med dessa killar Wow. Michele av Yorba Linda, CA den 29 oktober 2016. Jag vill ta bort mitt konto från men webbplatsen vann inte, låt mig jag inte lita på det här företaget längre när jag behandlade dem och insåg att de inte har någon sunt förnuft. De kanske inte skyddar mina personuppgifter på deras hemsida Vid mitt sista försök att göra affärer med dem slösades de för mycket av min tid, jag försökte komma i kontakt med kundtjänst och de vann inte svara eller bekräfta mottagandet av email. Haroon of Moreno Valley, CA den 15 oktober 2016.I Jag lämnar in ett klagomål avseende min pengaröverföring som inte har gjort det än jag har ringt kundservice flera gånger och skickat också några mail men ingenting verkar lösa överföringen för vilken Zoom har tagit ut pengarna från mitt bankkonto men som lovat Zoom har inte gjort insättningen till mottagarens konto Jag startade överföringen på 10 09 16 och idag är det 10 15 16 utan svar eller kommunikation från Zoom Jag är inte säker på vad som händer med min fondöverföring Det var avsett för någon som desperat behövde th e pengar och det är därför jag valde Zoom för min överföring för att hjälpa den behövande personen omedelbart. Försök att säga att det inte finns någon på Zoom för att ge mig något svar Jag är helt chockad över den dåliga kundservice jag har fått hittills kanske detta kan hjälpa tack. Jerry av Cheney, WA den 14 oktober 2016. Med hjälp av Xoom för pengaröverföringar i ett år fram till förra veckan när vi hittade en bil och behövde flytta 6000 USD till vårt Bancomer konto tar 6 transaktioner 999 åt gången , Xoom sa att det var den maximala Bancomer skulle tillåta 1 misslyckades, 3 gjorde det till acct fortfarande vakna efter över en vecka för de andra 2 ringde flera gånger och fick höra det s bancomer kräver mer information skickade en bild av mitt pass, en skärmdump av banken återkallelser i USA Fortfarande få roboten vi ber om ursäkt för besväret Fråga om jag gick till Bancomer och presenterade mitt ID skulle de släppa medel så Stammering svar, som ingen frågar, var svaret Aldrig använda dem igen period - också riskant. Soranyi o f Dunwoody, GA den 11 oktober 2016. Det har varit en vecka och fyra dagar och har inte levererat mina pengar till min mottagare Inte heller har de givit mig mina pengar tillbaka men de fortsätter att säga att de inte hört tillbaka från sina partners där nere , så de kan inte ge pengarna tillbaka eller ens ge mig ett avbokningsnummer Under tiden skulle pengarna vara för köp av en bil, och eftersom pengarna aldrig leverer behandlas företaget nu för att återta bilen och vi kommer också att förlora ytterligare 5 000 dollar som vi redan sätter i bilen. har en väldigt dålig kundservice varje gång jag pratar med en representant som de alla låter som robotar, upprepar samma sak om och om igen utan lösning på var är mina pengar också tidigare levererade de aldrig pengarna förrän fyra dagar senare så Det är inte sant att de gör samma dag eller nästa dag leverans. Det är alltid fyra dagar eller senare Men den här gången har det varit för länge och allt jag vill är mina pengar tillbaka. OHAMED av West Linn, OR den 5 okt 2016.I använt xoom corp att överföra pengar från oss till England den 28 september 2016 Mängden var 900 dollar De skickade mig bekräftelsen Även skickad för att berätta att pengarna överfördes till banken. I England 8 dagar senare fick jag veta pengarna var aldrig överförd Called xoom Jag fick några dumma svar då de frågar mig för englandbanken acct Statement Jag skickade allt som de bad om och inget hände så jag ringde kundservice och svaret var att de skulle kontakta sina medlemsförbund En annan dag gick och inget löst jag ringde igen be dem att skicka tillbaka pengarna till oss eller skicka till England till ett nej svar från dem. Det är den värsta kundtjänsten. Verkligen finns ingen kundservice. Hittills är jag ute 909 99 Någon måste gå in för att sluta detta folk och stänga ner dem Jag önskar att jag visste att de är ett paypal-klädsel innan de skickar pengarna Paypal-operationer är kända över hela världen för att bluffa människor över hela världen. Varning använder inte Xoom eller några PayPal-affiliates. Tracy of Houston, TX den 18 september 2016.Don t skicka pengar till Xoom De tar ut Avgift är billigt men när Xoom tar emot amerikanska dollar och överför till Vietnam pengar, förlorade jag över 200 US Jag försöker skicka pengar till min kusin till Vietnam från mitt bankkonto Först säger de att de behöver min kopia DL, då berättade jag att de skulle gå och avbryta transaktionen. De sa att de gjorde. Men efter det drar de mitt konto två gånger jag vet inte varför de skickade två gånger med samma summa pengar. Jag kallar min kusin i Vietnam Han sa att han fick pengar genom Vietnam inte amerikanska dollar Jag ringer Xoom och försöker prata till chefen Jag kommer att återbetala vad de gav min kusin Bara få tillbaka det eller ge mig deras bankkonto i Vietnam, min kusin insättning tillbaka till dem, de vägrar när min kusin överför pengar från Vietnam till amerikanska dollar, jag förlorade 200 dollar jag bli så arg Jag pratar alla människor som jag vet om att inte använda sitt system Xoom tar emot pengar i USA men vi får dong i Vietnam Du förlorade värdet av pengar, som de stjäl dina pengar Jag sa att jag aldrig kommer tillbaka till dem jag förlorade 200 Lär mig min lektion på hårt sätt. Dylan of Brooklyn, NY den 13 september 2016. Ännu djävulsk hur skit denna tjänst är och deras verifieringsprocess De sa att de behövde mer information för att verifiera min identitet efter att jag fyllde i alla sina former Så det här är vad jag gjorde jag var i Storbritannien försökte överföra pengar till en av min partner i Storbritannien från mitt amerikanska konto medan jag var där eftersom det hade en bättre växelkurs än Chase gör det normalt. Jag skickade ett kontoutdrag med min adress på kontot Jag önskar att överföra pengar från Had al Mina uppgifter, namn, adress, ACC-nummer - även alla transaktioner under föregående månad skickade jag mitt pass Jag fick en person i USA för att verifiera min identitet Jag sa till dem vem jag skickar pengar till jag berättade för förhållandet mellan vem jag är skicka pengar till jag berättade för dem varför jag skickar pengar jag berättade för dem sannolikheten för att jag skickade pengar till dem jag har tillbringat 30 minuter på telefonen förklarar allt ovanstående som har blockerat en lön när du går telefon och kostar 25 på den andra telefonen De har sett hur mycket pengar jag har på mitt bankkonto som finns i mitt namn vilket är mer än tillräckligt för transaktionerna. De har fortfarande avbrutit det efter allt detta. Madeleine of Enfield, Other den 12 september, 2016. Jag anmälde mig och trodde att detta skulle vara ett effektivt sätt att betala en välgörenhet i Pakistan som har producerat varor för min organisation. Först blev mitt konto på plats, för du kan inte använda Xoom för att skicka pengar till välgörenhetsorganisationer. Sedan bytte jag mottagaren till en enskilt Mitt konto togs i drift Jag ringde t o ta reda på varför och de bad om ett pass och kopia av mitt senaste kontoutdrag Eftersom Xoom är ett Paypal-företag trodde jag att det var OK Då kunde jag inte logga in Ringde för att ta reda på och i grund och botten sa de att mitt konto väntade på verifiering Talat med verifiering och de sa att jag inte kunde verifieras Eller när de pressades att de avvisade mig Då fortsatte de att fråga Hur annat skulle de kunna hjälpa Så jag bad dem stänga mitt konto. De sa att det var inaktivt Varför kan de bara säga stängd I alla fall, eftersom allt på mig checkar ut, har jag en bra ekonomisk ställning, äger ett hem, har alla mina ankor i rad, vad vill de ha i en klient? Det var totalt totalt slöseri med tiden jag nu känner sig bättre om de höga bankavgifterna jag betalar för en tjänst och jag får det, till skillnad från Xoom Det är all reklam. Balaji of Wilmington, DE den 7 september 2016. Användning av Xoom påbörjad överföring av pengar den 09 02 2016 men hittills pengarna inte krediteras i mitt Indien Konto som kallas Xoom Begärde anledningen till att de gör F BI-jobbet i verifieringsnamnet Pengarna drogs tillbaka av Xoom lång rygg. Enligt mig kan överföringen ta ytterligare 4-5 dagar och de är inte säkra på deponeringsdatumet. Min uppriktiga rådgivning, var snäll och använd inte XOOM. Efter att PayPal fusionerat, Xoom förlorade sin takt. Hela Plant City, FL den 5 september 2016. På Labour Day 2016 kopplade jag US 150 till en person utanför USA via Xoom. Omkring 30 minuter efter att jag gjorde affären ringde en Xoom kundservice mig om att kräva information Företrädaren ville veta mitt förhållande till mottagaren som jag anser att det inte är nödvändigt eftersom det inte har något med transaktionssäkerheten att göra. Då frågade hon mig vilken tidigare transaktion jag tidigare har gjort för att jag sa till henne förnamnet och Förnamn på min kusin till vilken jag kopplade pengar till Argentina år 2015 Kundtjänsten sa att jag var tvungen att berätta för henne också min kusins fullständiga namn förnamn och efternamn som jag inte ens kom ihåg att ingen i familjen kallar henne av den sekon d namn. För att jag ska stoppa vad jag gjorde och gå till internet för att öppna och läsa tillbaka min kusins fullständiga namn, är det inte bara obekvämt, men det är också löjligt, för om de verkligen ville verifiera äktheten i detta transaktionen borde de ha bett mig om information om mitt bankkonto eller min personliga information eftersom jag läser tillbaka informationen på deras hemsida, från vilken jag bara skickade pengarna och där jag har tillgång till, det är bara inte verifiering Av den anledningen att den så kallade verifieringsprocessen inte alls är en kontroll, blev jag upprörd och bad om att prata med en handledare som var lika osynlig. Jag erbjöd mig att ge mer information om mitt bankkonto, särskilt för att skicka bevis för att det var i faktum mitt konto men han vägrade att bekräfta sitt beslut om att avbryta transaktionen om jag inte gav honom min kusins fullständiga namn. Jag slutade slutligen vad jag gjorde och gick till deras hemsida för att få den informationen för att amily medlem behövde verkligen pengarna och jag ville inte gå ut på en semester för att skicka det på annat sätt som jag tycker att Xoom inte uppfyller normerna för de finansiella institutionerna i USA. De behöver granska sitt verifieringsprotokoll och också give proper training to its customer service representatives Starting with the supervisors But it is probably ran from another country No wonder it has only 1 star in the reviews If it happens next time, I will just avoid the hassle and use Western Union. Zara of Cary , NC on Sept 1, 2016.They investigate us like they are from FBI Asked very personal information Once I gave them social security and all other information, three attempts happened to identity theft Please never use this service. Jose of Miami, FL on Aug 29, 2016.Excessive retention for transfer About 3 months ago I sent 3000 00 Us dollars to Colombia The exchange rate was almost 3000 per dollar Xoom only deposited 2,300 000 00 on my account They charged me more than 200 dollars for th e transfer plus the 5 dollars fee XOOM IS A COMPLETE RIPOFF I will never use it again. ConsumerAffairs Research Team. The ConsumerAffairs Research Team believes everyone deserves to make smart decisions We aim to provide readers with the most up-to-date information available about today s consumer products and services. Xoom is a money transfer service that allows customers to send money from the United States to other parts of the world, including Central and South America, Asia, the Philippines and more.24 7 customer support Consumers with questions or problems can contact customer support by phone and speak with a customer service representative at any time, day or night. Referral rewards Customers who recommend Xoom to a friend who makes a transfer over 400 will receive a 20 Amazon gift card The new customer will receive a gift card too There is no cap on the number of referral rewards a customer can receive. Bill pay Any customer with a US-based payment source can pay utility bills in Costa Rica, the Dominican Republic, El Salvador, Guatemala, Honduras, Mexico, Nicaragua, Panama and the Philippines Fees are listed on Xoom s website. Reload mobile minutes All customers with a U S - based payment source can use Xoom to add minutes to their friends or family members prepaid mobile phones Funds are immediately applied to the recipient s phone, and Xoom will cancel any transaction that was accidentally sent to a contract phone that cannot be reloaded. App Xoom s app, available for Apple and Android devices, lets customers send money, pay bills or reload another mobile phone directly from their cell phone or other smart device The app is free. Best for Xoom is best for anyone who has a US bank account and needs to send money or pay bills internationallypare Money Transfer and International Money Transfer. Data Sources Mecklai Financial Services - 5 Minute delayed currency spot data, EOD currency forward and futures data, reports, deposit rates Oanda Currency Spot EOD data for Forex convertor, continent based currency data and historical performance All times stamps are reflecting IST Indian Standard Time By using this site, you agree to the Terms of Service and Privacy Policy. Browse Companies. Browse Mutual Funds. Other Times Group news sites. Living and entertainment. Hot on the Web. Copyright 2017 Bennett, Coleman Co Ltd All rights reserved.
No comments:
Post a Comment